niedziela, 23 września 2012

Małe sprostowanie i o tym co robimy z pieniędzmi,które Nam zostają

Jak już w poprzednim temacie napisałam kiedy rozpisywałam przychody zapomniałam o premii. To oczywiste, ze powinnam była ją uwzględnić, jednak chociaż ja otrzymuję to z góry znam jej przeznaczenie. Tak jak pisałam premia=paliwo. Zarobione 300-350 zł jest dosłownie wlane do auta. I dla mnie, kobiety niezmotoryzowanej, to tak jakby wcale nie było tych pieniędzy.
Oprócz tego do kwoty rozchodów nie wpisałam także karmy dla psa, ponieważ na to pieniądze braliśmy z tego co zostaje. Jednak przemyślałam tę kwestię i 'przeniosłam' do rozchodów. W sumie to sama nie wiem czemu już dawno tego nie zrobiłam, bo przecież karma dla psa to stały, comiesięczny wydatek. W każdym bądź razie, ja w moich domowych zapiskach w zeszycie w kratkę miałam punkt karma dla psa w wydatkach  z tego co zostaje i wcale mi to nie przeszkadzało.

Jeśli jednak, kogoś z Was czytelnicy to usatysfakcjonuje przestawiam jeszcze jedną, dokładniejszą rozpiskę przychodów i rozchodów.

KWOTA PRZYCHODÓW
-Moja wypłata     1111 zł
 *premia(max)        350 zł
-Wypłata Męża    1111 zł
RAZEM:              2572

KWOTA ROZCHODÓW
-Opłaty
 *Czynsz                 300 zł
 *Gaz                        60 zł
 *Prąd                     140 zł
 *TV                         40 zł
 *Internet                  40 zł
 *Telefon Męża         40 zł
 *Mój telefon            25 zł
 *Rata                     105 zł
 *Przedszkole          350 zł 
RAZEM:               1100 zł (Kwoty zaokrąglone do pełnych złotówek!)

-Zakupy
*mięso/wędlina                         25zł/tyg = 100zł/msc
*warzywa/owoce                         20zł/tyg= 80zł/msc
*chleb 2,20 x2szt x7dni=30,80 zł/tyg= 123,20zł/msc
*inne                                49,20zł/tyg=196,80zł/msc
*chemia                                                    100zł/msc
*karma dla psa                                         100zł/msc
RAZEM:                                                  700zł/msc

_______________________________________________________
ŁĄCZNA KWOTA ROZCHODÓW:   1800zł/msc
                                              (Jeśli nie masz psa możesz być bogatszy
                                               ode mnie o stówę,ale za nic w świecie
                                               bym się nie zamieniła)

Po odjęciu kwoty rozchodów od kwoty przychodów zostaje 422 zł.

Pieniądze, które zostały przeznaczamy na wydatki typu leki (córka w wieku przedszkolnym=częste choroby) oraz zapotrzebowanie na ubranie (o tym będzie osobny wpis). Kwestia dotycząca tego ile uda Nam się odłożyć w danym miesiącu zależy przede wszystkim od tego ile w danym miesiącu zostawimy pieniędzy w aptece. Staramy się też czasem zorganizować jakieś wyjście ze znajomymi czy np.zamówić pizzę itp.
W najlepszym razie może nam zostać 300 zł. Ktoś powie, że to bardzo mało,ale mnie to cieszy, bo kiedyś było tak, że nie starczało do przysłowiowego pierwszego.
A co zrobić jeśli naprawdę uda się Nam zaoszczędzić chociaż minimalną kwotę? Mój pomysł już w następnym wpisie.

Miłej niedzieli!





12 komentarzy:

  1. Ale od 2013 roku najniższa krajowa pensja będzie wynosiła już 1600 zł brutto, a nie 1500 jak do tej pory:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała wiadomość, nie miałam pojęcia. To jeszcze ponad 3 miesiące, ale przynajmniej będzie możliwość odłożenia o stówkę więcej. Dziękuję za info :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Więc potraficie tak gospodarować pieniędzmi, że macie jeszcze oszczędności?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Staramy się, aby tak właśnie było. Niestety są takie miesiące, że choćbyśmy nie wiem jak się starali to nie da się odłożyć,ale walczymy dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam i życzę wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A bloga odwiedzam teraz codziennie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm, masz dużo szczęścia, z naszym kupionym na kredyt mieszkaniem 200 EURO rata, za same opłaty (czynsz, gaz, prąd, tv i telefony) wychodzi 1710 zł :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę mi wierzyć, że jeszcze kilka miesięcy temu nie było tak dobrze, więcej rachunków, więcej wydatków na głupoty i długi. Na szczęście przyszedł czas na otrzeźwienie.
      A swoja drogą mając kredyt na mieszkanie zarobki pewnie też są wyższe niż nasze?

      Usuń
  8. Witam

    A gdzie ujęła Pani opłaty za wodę i ogrzewanie (nie wierzę, aby mieściły się one w trzystuzłotowym czynszu ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      dokładnie tak jest-opłata za zimną wodę jest uwzględniona w czynszu, do codziennego ogrzania używamy termy elektrycznej, natomiast jeśli chodzi o ogrzewanie mieszkania w sezonie jesienno-zimowym palimy w piecu drzewem, które co roku mamy za darmo (np. palety z firmy teścia czy jak w ubiegłym roku z rozebranej szopy przyjaciół lub od znajomego stolarza).

      Usuń