środa, 26 września 2012

Przygotowania

Dobrze się składa, że październik zaczyna się od poniedziałku. Łatwiej, bardziej przejrzyście można go podzielić tygodniami. Nim jednak nowy miesiąc się rozpocznie warto przygotować się do niego już teraz.

Dla mnie ważne jest podzielenie pieniędzy na poszczególne kategorie:
-jedzenie
-chemia
-karma dla psa
-wypłata

Ja do tego celu używam kopert. Czytałam o rozdzielaniu pieniędzy do słoiczków,kubeczków itp., ale wybrałam koperty- płaskie i w przeciwieństwie do słoików nie prześwitują.

Do koperty 'jedzenie' wkładam 125 zł - tylko tygodniową kwotę- i stąd biorę potrzebne na zakupy pieniądze,w zamian wkładając paragony do środka,dzięki czemu po danym tygodniu mogę dokładnie sprawdzić wydatki.
'Chemia'- koperta do użytkowania cały miesiąc. Kiedy na koniec miesiąca zostaną pieniądze-odkładam je.
'Karma dla psa'-kwota także do użytku cały miesiąc. Na koniec miesiąca zostaje pusta.
'Wypłata'-reszta pieniędzy. Z tej koperty pobieram 125 zł na jedzenie na kolejne tygodnie. Biorę z niej też pieniądze na nieopisane wyżej cele czy wydatki (np.leki). W tym miejscu można sobie tylko życzyć tego, aby ostatniego dnia miesiąca nadal były w niej pieniądze, żeby 1-go następnego miesiąca móc je odłożyć do koperty 'Oszczędności' (tak,tak jeszcze jedna koperta) lub po prostu... wydać.


A dziś miałam miłą niespodziankę- znalazłam zapomniane 10 zł w letniej torbie :)

4 komentarze:

  1. Koperta na kopercie kopertą pogania. Totalny zawrót głowy. Ja wiem,że taką metodą żyje większość naszych rodaków,ale czy powinna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie powinna. Z tymi kopertami nie jest tak źle, wystarczy dosłownie chwila po otrzymaniu wypłaty na pochowanie do kopert. Nam koperty pomagają w dobrym rozporządzaniu pieniędzmi, sami sobie nie radziliśmy i długo nam zeszło nim opracowaliśmy dla nas odpowiedni plan.

      Usuń
  2. tak czytam i czytam i oczom nie wierzę.... mogłabys napisać jak wyglądają Wasze tygodniowe posiłki? np. co jedliście w tym tygodniu? bo kwota 25 zł na tydzien na mieso i wędliny wydaje mi sie baaaardzo mała. a że moja rodzina groszem nie śmierdzi chetnie bym się czegoś nauczyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę. Cały przyszły miesiąc będę dokładnie o tym pisać w akcji 'JA WAM POKAŻĘ!' -wszystkie wyliczenia,przeliczenia :)

      Usuń