środa, 5 grudnia 2012

Dziecko a oszczędzanie

Witam serdecznie!

Całkiem niedawno Nasza małoletnia oznajmiła, po obejrzeniu jednej z bajek, że chciałaby mieć skarbonkę świnkę, taką jak ta z bajki, żeby mogła wrzucać do niej pieniążki. Pieniążki, które mielibyśmy dawać jej My-rodzice.
Bardzo zaskoczył mnie ten temat, ponieważ nie spodziewałam się, że nadejdzie tak szybko. Nie pamiętam ile ja miałam lat, kiedy rodzice zaczęli mi dawać kieszonkowe, wydaje mi się, że była to jedna z pierwszych klas podstawówki. Pamiętam natomiast, że wszystkie te pieniądze wydawałam na słodycze i prezenty dla rodziców (pierwsze było mydło dla mamy-w końcu to kosmetyk,a na nic droższego nie miałam pieniędzy-śmiać mi się chce za każdym razem kiedy sobie o tym przypomnę).
Wracając do skarbonki -postanowiliśmy ją zakupić. Może okazać się, że to za wcześnie, ale spróbujemy.
Od zawsze tłumaczyliśmy córce znaczenie pieniędzy  (oczywiście na tyle, na ile można to najprościej wytłumaczyć małemu człowiekowi). Wie, że rodzice muszą pracować, żeby były pieniądze na jedzenie i ubrania (mała kobietka ;)) Wie tez, że na zakup niektórych rzeczy trzeba poczekać. Nie raz tłumaczyliśmy jej, że jeśli chce jakąś zabawkę to musi poczekać, że zbliżają się jej urodziny czy święta. Czy np. kiedy w sklepie wybierała dwa produkty, a My z mężem zgadzaliśmy się na jeden z nich to dokonywała wyboru. Tak jest do dziś. I chociaż na pewno różnie może być z tym oszczędzaniem, że skarbonka może stać częściej pusta niż wypełniona to chcemy, by Nasza córka zaczęła uczyć się obycia z pieniędzmi.
W ten sposób znaleźliśmy prezent na Mikołajki. A czy Wy macie już mikołajkowe prezenty dla swoich pociech? Pamiętajcie, że prezent nie musi być drogi. Wystarczy czekoladowy mikołaj czy lizak znaleziony pod poduszką, aby wywołać u dziecka wielką radość, a wspomnienia mikołajek z dzieciństwa zostaną w pamięci na zawsze.


Menu i wydatki z ostatnich dni:

Niedziela
ŚNIADANIE
Naleśniki z dżemem/czekoladą
II ŚNIADANIE
Ryż w sosie jogurtowo-jabłkowym posypany cynamonem
OBIAD
Ziemniaki, jajko sadzone +surówka jabłko/ogórek kiszony
KOLACJA
Pieczywo z domowym pasztetem

Poniedziałek
ŚNIADANIE
Pieczywo z szynką, ogórkiem
II ŚNIADANIE
Sałatka owocowa
Mąż: ryz z kurczakiem w sosie słodko-kwaśnym
OBIAD
Pomidorowa z makaronem
KOLACJA
Pieczywo z domowym twarożkiem ze szczypiorkiem

Wtorek
ŚNIADANIE
Jajko na miękko z grzankami
II ŚNIADANIE
Ja: roladki z szynki z twarożkiem ze szczypiorkiem
Mąż: ryż z kurczakiem w sosie słodko-kwaśnym
OBIAD
Pomidorowa z makaronem
KOLACJA
Płatki z mlekiem

Zakupione produkty:
Ryż, jogurt, sos słodko-kwaśny, koncentrat pomidorowy, pieczywo, twaróg, szczypiorek, mleko 16,50



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz